§ 1 DEFINICJE

  1. Akcja edukacyjna (dalej: akcja) pod nazwą Lekcja o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość IV”, polegająca na przeprowadzeniu przez nauczycieli lekcji, w oparciu o gotowy scenariusz oraz przy wykorzystaniu przekazanych przez Wykonawcę materiałów dydaktycznych.
  2. Organizator – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.
  3. Administrator danych osobowych – Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą jak wyżej.
  4. Wykonawca – PRownia – Sztuka Relacji Anna Zakrzewska, z siedzibą przy ul. Dokerów 18, 15-591 Białystok, odpowiedzialny za realizację akcji oraz przetwarzanie powierzonych danych osobowych jej uczestników.
  5. Biuro projektu: PRownia – Sztuka Relacji Anna Zakrzewska, ul. Dokerów 18, 15-591 Białystok.
  6. Lekcja – zajęcia składające się z dwóch części, trwających po 45 min., przeprowadzone na podstawie scenariusza Lekcji oraz materiałów dodatkowych przekazanych przez Wykonawcę.
  7. Obszar realizacji projektu – 6 województw Polski Wschodniej, tj. warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie oraz mazowieckie z wyłączeniem Warszawy i 9-ciu otaczających ją powiatów, tj. powiaty: ciechanowski, mławski, płoński, pułtuski, żuromiński, makowski, ostrołęcki, ostrowski, przasnyski, wyszkowski, m. Ostrołęka, białobrzeski, kozienicki, lipski, przysuski, radomski, szydłowiecki, zwoleński, m. Radom, gostyniński, płocki, sierpecki, m. Płock, garwoliński, łosicki, siedlecki, sokołowski, węgrowski, m. Siedlce, grójecki, sochaczewski, żyrardowski.
  8. Grupa docelowa – nauczyciele oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych na terenie 6 województw Polski Wschodniej.
  9. Nauczyciel – nauczyciel szkoły ponadpodstawowej, zgłoszony do przeprowadzenia lekcji w ramach akcji edukacyjnej, uprawniony do udziału w konkursie.
  10. Uczestnicy – nauczyciele i uczniowie biorący udział w akcji edukacyjnej i konkursie „Start-up na 5-tkę”.
  11. Autor – osoba, która jest autorem utworu powstałego w ramach akcji edukacyjnej, np. pracy konkursowej, zdjęć z przebiegu Lekcji, krótkich wypracowań nawiązujących do tematu Lekcji lub innych dowolnych utworów powstałych podczas Lekcji.
  12. Klasa – pojedyncza klasa w szkole ponadpodstawowej, w której przeprowadzona będzie Lekcja.
  13. Konkurs „Start-up na 5-tkę!” – konkurs polegający na opracowaniu i przedstawieniu przez uczniów, pod opieką nauczyciela, pomysłu na start-up.

§ 2 CELE AKCJI ORAZ TERMINY

  1. Cele akcji edukacyjnej:
    1. popularyzacja wiedzy na temat Funduszy Europejskich, w szczególności programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027;
    2. popularyzacja wiedzy nt. przedsiębiorczości start-upowej oraz możliwości pozyskania wsparcia w tym obszarze, w szczególności finansowania z Funduszy Europejskich;
    3. budowanie postaw przedsiębiorczych, wskazanie na korzyści związane
      z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
  2. Czas trwania akcji: 09.09.2024 – 01.05.2025, w tym:
    1. przyjmowanie zgłoszeń do udziału w akcji edukacyjnej: 09.09.2024 - 18.10.2024;
    2. przeprowadzanie Lekcji i przyjmowanie potwierdzeń przeprowadzenia Lekcji: 21.10.2024 – 21.11.2024;
    3. przyjmowanie zgłoszeń konkursowych w konkursie „Start-up na 5-tkę!”: 31.10.2024 – 06.01.2025;
    4. ogłoszenie wyników I etapu konkursu: 31.01.2025;
    5. organizacja wydarzenia finałowego: marzec 2025;
    6. organizacja wycieczki do Brukseli dla laureatów konkursu – nie później niż 01.05.2025;
    7. przekazanie nagród rzeczowych 3 szkołom , których uczniowie zwyciężą w Konkursie „Start-up na 5-tkę”: nie później niż 14.04.2025;
    8. przyjmowanie potwierdzeń otrzymania nagród w konkursie: nie później niż do 21.04.2025.

§ 3 WARUNKI UDZIAŁU W AKCJI

  1. Akcja edukacyjna skierowana jest do nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych na terenie Polski Wschodniej zgodnie z §1 pkt 7. W ramach akcji edukacyjnej zakłada się udział 12 000 uczniów, proporcjonalnie do populacji uczniów w każdym województwie.
  2. Szkołę do akcji zgłasza nauczyciel, który będzie realizował lekcje. Do projektu z danej szkoły mogą przystąpić maksymalnie 2 klasy i 2 nauczycieli.
  3. Warunkiem koniecznym udziału w akcji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online (odpowiednik Załącznika nr 1 do Regulaminu), dostępnego na stronie: www.zgloszenielekcja.pl. Po wypełnieniu zgłoszenia online należy przesłać skan podpisanego Załącznika nr 3 do Regulaminu na adres kontakt@zgloszenielekcja.pl.
  4. O przyjęciu szkoły do akcji decyduje kolejność zgłoszenia oraz przesłanie skanu Załącznika nr 3, o których mowa w pkt. 3.
  5. Wykonawca zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia rekrutacji, w przypadku, gdy do akcji zostanie zakwalifikowana odpowiednia liczba uczniów.
  6. Potwierdzeniem przyjęcia szkoły do akcji jest wiadomość e-mail przesłana przez Wykonawcę na dane kontaktowe nauczyciela, wskazane w procesie rejestracji.
  7. Wykonawca przekaże każdej szkole zakwalifikowanej do udziału w akcji nieodpłatnie materiały edukacyjne do przeprowadzenia Lekcji w maksymalnie dwóch zgłoszonych klasach:
    1. scenariusz lekcji;
    2. broszurę informacyjną pt. „Załóż własny biznes”;
    3. broszurę informacyjną nt. Unii Europejskiej;
    4. karty pracy wraz z instrukcją dla nauczyciela;
    5. link do filmu edukacyjnego;
    6. skrypt z rozwiązaniami dla nauczyciela.
  8. Materiały dydaktyczne Lekcji dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  9. Szkoła, przystępując do udziału w akcji, odpowiada za jej realizację na warunkach określonych w regulaminie.
  10. Szkoła zobowiązana jest:
    1. udostępnić bezpłatnie infrastrukturę szkoły niezbędną do przeprowadzenia Lekcji przez nauczyciela, w tym sprzętu umożliwiającego wyświetlenie filmu z dźwiękiem (np. telewizor, projektor, ekran/ tablica multimedialna);
    2. zorganizować Lekcję w klasie, prowadzonej przez nauczyciela, o którym mowa w pkt 2, zgodnie ze scenariuszem przekazanym przez Wykonawcę oraz zapewnić opiekę i bezpieczeństwo uczniom podczas realizacji Lekcji;
    3. przekazać upominki dostarczone przez Wykonawcę wszystkim uczniom biorącym udział w Lekcji.
  11. Nauczyciel, o którym mowa w pkt 2, jest zobowiązany:
    1. a) przeprowadzić Lekcję w klasach - zgodnie ze zgłoszeniem, z wykorzystaniem materiałów, o których mowa w pkt 7; obie części Lekcji nie muszą się odbyć tego samego dnia;
    2. na prośbę Wykonawcy, przeprowadzić testy wiedzy na potrzeby badania ewaluacyjnego wśród uczniów, biorących udział w akcji oraz odesłać wypełnione dokumenty pocztą lub kurierem na adres biura projektu, niezwłocznie po zebraniu ankiet, w nieprzekraczalnym terminie do 21.11.2024;
    3. niezwłocznie po przeprowadzeniu Lekcji, ale nie później niż do 21.11.2024, wypełnić online formularz potwierdzający przeprowadzenie Lekcji oraz ankietę oceny Lekcji, korzystając z linków, które Wykonawca prześle drogą mailową. Wypełnienie formularza potwierdzającego przeprowadzenie Lekcji oraz ankiety oceny, a także wykonanie i przesłanie do Wykonawcy testów wiedzy uczniów (na wniosek Wykonawcy) jest warunkiem koniecznym do udziału w Konkursie, o którym mowa § 4;
    4. na wniosek Organizatora wykonać dokumentację zdjęciową z przeprowadzonej Lekcji (min. 5 zdjęć) oraz przekazać Organizatorowi zgodę na publikację zdjęć oraz wykorzystanie wizerunku osób widniejących na zdjęciach na stronie www.fepw.gov.pl/lekcja, na profilach w mediach społecznościowych zarządzanych przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, a także publikację w materiałach promocyjnych w celach informacji i promocji projektu „Lekcja o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość IV” oraz Funduszy Europejskich (zgodnie z Załącznikiem nr 4);
    5. w przypadku wygrania w konkursie pn. „Start-up na 5-tkę!”, przesłania na adres: kontakt@zgloszenielekcja.pl po otrzymaniu nagród, podpisanego skanu potwierdzenia odbioru nagród zgodnie z Załącznikiem nr 7 do Regulaminu wraz z dokumentacją fotograficzną otrzymania nagród, w nieprzekraczalnym terminie do 21.04.2025.
  12. Na bazie pozyskanej podczas Lekcji wiedzy, klasa, we współpracy z nauczycielem, może wypracować dodatkowy materiał np.: w postaci dokumentacji fotograficznej przebiegu Lekcji (rozmiar pojedynczego zdjęcia nie powinien przekraczać 1 MB, rozdzielczość min. 300 dpi), krótkich wypracowań uczniów nawiązujących do tematu Lekcji lub innych dodatkowych materiałów stanowiących wartość dodaną projektu. Nie jest to element obowiązkowy - zależy od decyzji nauczyciela. Dodatkowe materiały należy przesłać w terminie do 21.11.2024. na adres
    e-mail: kontakt@zgloszenielekcja.pl
    Do zgłoszonych materiałów należy dołączyć oświadczenia nauczyciela, pełnoletnich uczniów lub prawnych opiekunów uczniów zgodnie z Załącznikiem nr 4 do Regulaminu. Wybrane materiały mogą zostać opublikowane na stronie akcji edukacyjnej www.fepw.gov.pl/lekcja, na profilach w mediach społecznościowych zarządzonych przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej lub wykorzystane w materiałach promocyjnych Organizatora.
  13. W ramach akcji zostanie przeprowadzony konkurs „Start-up na 5-tkę!”. Szczegóły Konkursu określono w §4.

§ 4 KONKURS „Start-up na 5-tkę!”

  1. Nauczyciel, o którym mowa w §3 pkt 2, po spełnieniu warunków, o których mowa w §3 pkt 11 lit. c, może zgłosić zespół do udziału w konkursie pn. „Start-up na 5-tkę!”.
  2. Jeden nauczyciel może zgłosić tyle zespołów, w ilu klasach prowadził Lekcję w ramach projektu (maksymalnie 2 zespoły).
  3. W Konkursie wezmą udział zespoły liczące od 2 do 3 osób, złożone z uczniów klas, które wzięły udział w akcji, pod opieką nauczyciela. Nie dopuszcza się udziału w jednym zespole uczniów z różnych klas.
  4. Konkurs jest 2-etapowy.
    1. Etap I
      1. W I etapie zadanie konkursowe polega na przygotowaniu przez uczniów w formie krótkiej prezentacji pomysłu na start-up, który będzie oparty na innowacyjnym produkcie lub usłudze.
      2. Jeden zespół może zgłosić tylko jeden pomysł na start-up opracowany w formie jednej prezentacji w formacie ppt. lub pdf. Prezentacja nie może mieć mniej niż 8 i nie więcej niż 15 slajdów, rozmiar pliku nie może przekraczać 50 MB. Do prezentacji należy dołączyć opis projektu – zgodnie ze wzorem w formularzu zgłoszeniowym online.
      3. Pracę konkursową należy zgłosić od 31.10.2024 do 06.01.2025 poprzez formularz online. Link do formularza zostanie udostępniony nauczycielom w procesie zgłaszania placówki do projektu. Dodatkowo nauczyciele są zobowiązani do przesłania skanów podpisanych oświadczeń nauczyciela oraz pełnoletnich uczniów lub opiekunów prawnych uczniów zgłoszonych do zespołu (Załącznik nr 5). Przesłanie skanu wszystkich oświadczeń będzie kwalifikowało pracę do dalszej oceny. W przypadku stwierdzonych braków w zakresie Załączników nr 5 praca konkursowa będzie zdyskwalifikowana.
      4. Wszystkie zgłoszenia, zawierające treści obraźliwe lub obelżywe, naruszające prawa autorskie osób trzecich, zawierające treści erotyczne, niecenzuralne, ośmieszające, nieprzyzwoite, naruszające powszechnie akceptowane zasady moralności, naruszające godność osobistą, nawiązania do symboli religijnych, etnicznych lub rasowych, a także takie, które nie zawierają podstawowych wymagań określonych w Załączniku nr 7 do Regulaminu, zostaną zdyskwalifikowane przez Wykonawcę.
      5. Uczestnicy zgłaszając swój udział w Konkursie jednocześnie deklarują, iż opisany projekt jest w pełni ich autorskim pomysłem, jest wolny od wszelkich obciążeń prawnych, tj. nie jest objęty postępowaniem o zastrzeżeniu praw własności przemysłowej lub intelektualnej przez inny podmiot/y lub osobę/y, rozumiane jako osoby trzecie, a co za tym idzie – opisany w formularzu pomysł jest wolny od wszelkich roszczeń osób trzecich.
      6. Spośród nadesłanych prac konkursowych komisja konkursowa wyłoni 6 najlepszych pomysłów na start-up, które zostaną zakwalifikowane do II etapu Konkursu. Autorzy 6 najlepszych prac zostaną powiadomieni o zakwalifikowaniu się do II etapu drogą mailową.
      7. Prace konkursowe będą oceniane pod kątem innowacyjności projektu, jego niezbędności i wykonalności, a także poprawności opisu.
    2. Etap II
      1. II etap Konkursu będzie polegał na zaprezentowaniu przez zespoły uczniów, podczas wydarzenia finałowego, pomysłów wyłonionych w I etapie. Prezentacje odbędą się przed jury złożonym z grona ekspertów.
      2. W wydarzeniu finałowym weźmie udział 6 zespołów uczniów, liczących od 2 do 3 osób, pod opieką nauczycieli. Każdy zespół uczniów będzie miał 1 opiekuna – nauczyciela.
      3. Termin i miejsce wydarzenia finałowego zostaną przekazane uczestnikom drogą mailową minimum na 2 tygodnie przed wydarzeniem.
      4. Jury przyzna 3 rodzaje nagród: 1 nagrodę główną, 1 nagrodę II rzędu i 1 nagrodę III rzędu. Nagrody rzeczowe w Konkursie dla laureatów - uczniów i nauczycieli zostaną wręczone podczas wydarzenia finałowego. Nagrody rzeczowe dla szkół zostaną wysłane kurierem zgodnie z 2 pkt g.
      5. Wyniki konkursu będą udostępnione na stronie internetowej akcji: fepw.gov.pl/lekcja.
      6. Wyniki przeprowadzonej oceny zgłoszeń konkursowych są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
      7. Podczas wydarzenia finałowego Wykonawca zapewni oprawę fotograficzną i video. Zdjęcia i nagrania z wydarzenia finałowego mogą być opublikowane na stronie akcji edukacyjnejfepw.gov.pl/lekcja, na profilach w mediach społecznościowych zarządzonych przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej lub wykorzystane
        w materiałach promocyjnych Organizatora.

§ 5 NAGRODY W AKCJI EDUKACYJNEJ

  1. W każdej klasie wszyscy uczniowie biorący udział w Lekcji otrzymają upominki o charakterze edukacyjnym.
  2. Nauczyciele, którzy przeprowadzą Lekcję i wypełnią potwierdzenie przeprowadzenia zajęć otrzymają dyplomy.
  3. Nagrody za udział w konkursie „Start-up na 5-tkę!”:
    1. Nagroda główna dla jednego zwycięskiego zespołu:
      • dla szkoły: monitor multimedialny o wartości 9000 zł brutto;
      • dla nauczyciela – opiekuna zespołu: nagroda o charakterze edukacyjnym o wartości 1000 zł brutto;
      • dla uczestników zwycięskiego zespołu oraz nauczyciela – opiekuna zespołu: dyplomy i 3-dniowa wycieczka do Brukseli.
    2. Nagroda II rzędu dla jednego zwycięskiego zespołu:
      • dla szkoły: monitor multimedialny o wartości 9000 zł brutto;
      • dla nauczyciela – opiekuna zespołu: dyplom i karta podarunkowa do księgarni internetowej o wartości 400 zł brutto;
      • dla uczniów zwycięskiego zespołu: dyplomy i karty podarunkowe do księgarni internetowej o wartości 400 zł brutto.
    3. Nagroda III rzędu dla jednego zwycięskiego zespołu:
      • dla szkoły: monitor multimedialny o wartości 9000 zł brutto;
      • dla nauczyciela – opiekuna zespołu: dyplom i karta podarunkowa do księgarni internetowej o wartości 200 zł brutto;
      • dla uczniów zwycięskiego zespołu: dyplomy i karty podarunkowe do księgarni internetowej o wartości 200 zł brutto.
    4. Nagrody pocieszenia dla 3 pozostałych zespołów, biorących udział w wydarzeniu finałowym
      • dla nauczycieli – opiekunów zespołów: dyplomy i karty podarunkowe do księgarni internetowej o wartości 100 zł brutto;
      • dla uczniów zespołów: dyplomy i karty podarunkowe do księgarni internetowej o wartości 100 zł brutto.
  4. Nagrody nie podlegają wymianie na inne ani na ich równowartość pieniężną.
  5. Organizator oświadcza, że pojedyncza nagroda rzeczowa lub pieniężna przyznana nauczycielowi lub uczniowi nie przekroczy kwoty 2000,00 PLN, o której mowa w art. 21 ust.1 pkt 68 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200). Nagrody zostaną rozliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

§6 UDZIAŁ W WYCIECZCE STANOWIĄCEJ NAGRODĘ GŁÓWNĄ

  1. Wykonawca ustali z laureatami nagrody głównej termin wycieczki do Brukseli. Wycieczka odbędzie się nie później niż 1 maja 2025 r.
  2. Wykonawca zapewni 2 noclegi podczas wycieczki, wyżywienie, ubezpieczanie NNW uczestników wycieczki, atrakcje dodatkowe zgodnie z programem wycieczki, a także transport zespołu, obejmujący przelot samolotem do Brukseli i z powrotem oraz z miejsca zamieszkania uczniów do miejsca wylotu i z powrotem oraz przez cały czas trwania wycieczki.
  3. Za bezpieczeństwo uczestników w czasie transportu opisanego w pkt 2, jak i podczas całej wycieczki odpowiada opiekun zespołu.
  4. Uczestnicy będący osobami pełnoletnimi ponoszą pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju zniszczenia lub uszkodzenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń w hotelu, środkach transportu zapewnionych przez Wykonawcę oraz miejscach organizacji wycieczki, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób. Za zachowanie i poczynione szkody osób niepełnoletnich odpowiada opiekun zespołu.

§7 KLAUZULA INFORMACYJNA - DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych jest Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
  2. Dane osobowe zbierane są zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, w celu realizacji Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, a w szczególności w celu realizacji akcji edukacyjnej pn. „Lekcja o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość IV”, w tym kontaktowania się z uczestnikami (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b, c, f ) oraz w celach informacyjno-promocyjnych związanych z akcją (art. 6 ust. 1 lit. f ) na podstawie niezbędności przetwarzania danych do realizacji akcji edukacyjnej oraz udzielonej zgody, a także art. 9 ust. 2 pkt. g rozporządzenia.
  3. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na osoby, których dane dotyczą.
  4. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych, ich sprostowania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przeniesienia danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  5. Podanie danych jest dobrowolne, niemniej jednak konieczne do realizacji ww. celu.
  6. Dane osobowe będą przechowywane do dnia określonego w art. 140 Rozporządzenie 1303/2013 z 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego.
  7. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych należy się skontaktować z Inspektorem Danych Osobowych Organizatora pod adresem ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, adres mailowy: IOD@mfipr.gov.pl.

§ 7 PRAWA AUTORSKIE

  1.  Autor prezentacji zgłoszonej w ramach Konkursu, o którym mowa w §4 pkt 4, zdjęć z przebiegu lekcji i otrzymania nagród, o których mowa w 3§ pkt 11 d, e lub dodatkowych materiałów, o których mowa w §3 pkt 12 (zwanych dalej utworami), oświadcza i zapewnia, że:
    1. przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie oraz prawa pokrewne do przesłanego utworów;
    2. przenosi na Organizatora całość autorskich praw majątkowych do utworów;
    3. udziela Organizatorowi zezwolenia na wykonywanie zależnego prawa autorskiego;
    4. zobowiązuje się do niewykonywania przysługujących mu autorskich praw osobistych oraz udziela Organizatorowi zezwolenia na ich wykonywanie na czas nieokreślony;
    5. uzyskał upoważnienia od wszystkich osób przedstawionych w utworach do wykorzystania ich wizerunków.
  2. Nabycie przez Organizatora praw, o których mowa w ust. 1, następuje:
      1. z dniem przesłania utworu Wykonawcy (poprzez formularz online, email lub drogą pocztową), oraz
      2. bez ograniczeń co do czasu, terytorium oraz liczby egzemplarzy lub nadań, w zakresie wszystkich znanych w dniu zgłoszenia utworu pól eksploatacji, w szczególności:
        1. utrwalanie jakąkolwiek techniką, niezależnie od standardu, systemu i formatu, egzemplarzy utworów lub ich części, przepisanie utrwaleń na inną technikę, rodzaj zapisu, system, nośnik, zwielokrotnienie utrwalonych egzemplarzy określoną techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w tym zwielokrotnienie zapisu komputerowego,
        2. wprowadzanie do pamięci komputera i sporządzenie kopii tych zapisów dla celów eksploatacji, o której mowa w Regulaminie, umieszczenie na własnych stronach internetowych, kanałach, profilach, podstronach i innych stronach będących pod administracją lub zarządzaniem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej albo jego następców prawnych,
        3. opracowanie, aranżacja, przystosowanie, zmiana układu lub jakiekolwiek inne zmiany w zapisie komputerowym, z prawem do zwielokrotniania rezultatów tych zmian,
        4. wprowadzenie do obrotu, dzierżawa, najem, użyczenie, elektroniczne udostępnienie, nadruki na wewnętrznych i zewnętrznych materiałach reklamowych, publiczne wystawienie, wyświetlenie, wykonanie, odtworzenie, nadawanie i reemitowanie oraz publiczne udostępnienie, także przez Internet,
        5. sporządzanie wersji obcojęzycznych.
      3. Autor utworu przenosi na Organizatora wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do przekazanych utworów. Prawo, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym przechodzi na Organizatora bez ograniczeń, co do czasu, terytorium oraz liczby egzemplarzy lub nadań, w zakresie wszystkich pól eksploatacji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – z dniem określonym w ust. 2 pkt 1.
      4. Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych Organizator nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.
      5. Autor zobowiązuje się, że przygotowując utwory nie naruszy praw majątkowych osób trzecich,
        w szczególności praw wynikających z przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, oraz że przekaże Organizatorowi utwory w stanie wolnym od obciążeń prawami tych osób.
      6. W przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie roszczeń opartych na zarzucie, że korzystanie z utworów na podstawie niniejszego Regulaminu przez Organizatora lub jego następców prawnych narusza prawa własności intelektualnej przysługujące tym osobom, Organizator poinformuje Autora o takich roszczeniach, a Autor podejmie niezbędne działania mające na celu zażegnanie sporu i poniesie w związku z tym wszystkie koszty. W szczególności, w przypadku wytoczenia w związku z tym przeciwko Organizatorowi lub jego następcy prawnemu powództwa z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, Autor przystąpi do postępowania w charakterze strony pozwanej, a w razie braku takiej możliwości wystąpi z interwencją uboczną po stronie pozwanej oraz pokryje wszelkie koszty i odszkodowania, w tym koszty obsługi prawnej zasądzone od Organizatora lub jego następców prawnych.

    § 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Udział w akcji jest bezpłatny.
    2. Uczestnik zgłaszający się do akcji, jednocześnie akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
    3. Wszelkie pytania i uwagi należy kierować na oficjalny adres akcji: kontakt@zgloszenielekcja.pl  lub telefonicznie do biura projektu – nr tel.: 606 170 116.
    4. Elektroniczna wersja materiałów dotyczących akcji dostępna będzie na stronie: www.fepw.gov.pl/lekcja.
    5. Organizator zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie oraz jego załącznikach. Zmiany te zostaną podane do wiadomości na stronie www.fepw.gov.pl/lekcja.
    6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyduje Organizator.
    7. Akcja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Polska Wschodnia.

    Załączniki dotyczące udziału w akcji edukacyjnej

    Załącznik nr 1 Formularz zgłoszeniowy do udziału w akcji edukacyjnej

    Załącznik nr 2 Formularz potwierdzający przeprowadzenie zajęć

    Załącznik nr 3 Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Załącznik nr 4 Oświadczenie o prawach autorskich

    Załączniki dotyczące udziału w konkursie pn. „Start-up na 5-tkę!”

    Załącznik nr 5 Oświadczenie konkurs

    Załącznik nr 6 Formularz zgłoszeniowy do konkursu

    Załącznik nr 7 Potwierdzenie odbioru nagród w konkursie